Deutsche Kinderbücher

Etiketler

2 Mayıs 2018 Çarşamba

Benim Hikayemi Kim Anlatacak?



Sevgili Deeptone'un, yeni blog arkadaşımız Güven Serin'in bir yazısından esinlenerek ortaya koyduğu "Benim Hikayemi Kim Anlatacak" yazısını çok beğendiğimden, mim olarak sayfamda yazmaya karar verdim. 

Benim hayatımı, ünlü Pollyanna eserinin sahibi Elenor H. Porter yazsın isterdim. Belki hayatımda yolunda gitmediğini düşündüğüm bir çok şeyi o güzel bakış açısıyla yazar da, ben de kendi hayatımı okuduğumda "vay be" diyebilirim. 
Kendisine, hiç ihtiyacı olmadığı halde hediye edilen koltuk değneklerine bakarak, bunlara ihtiyacı olmadığı için mutlu olan küçük kız Pollyanna'nın yazarı, kim bilir benim hayatıma nasıl güzel dokunuşlarla girer ve toz pembe bir hayat hikayesi okuma şansını elde ederiz. 

Biraz daha gerçekçi bir hayat hikayesi okumak isteyenler için ise Reşat Nuri Güntekin tarafından hayatımın yazılmasını isterdim. Ben de Çalıkuşu  Feride gibi Anadolu'nun değilde, Avrupa'nın bir köşesinde öğretmenlik yapan biriyim neticesinde. Benden de farklı bir Çalıkuşu hikayesi çıkabilir. Yalnız ağaçlara hiç tırmanamam.😊



       Ya kızacağım yağmura etrafı ıslatıyor diye,
        Ya da seveceğim onu çiçeklerimi suladığı için…
        Ya sıkılacağım param yok diye
        Ya da harcamalarımı planlayıp, müsriflikten uzak kalmaya çalışacağım…
       Ya sızlanacağım bozulan sağlığıma,
       Ya da hayatta olmayı kutlayacağım…
       Ya içli içli sitem edeceğim anne babama, beni büyütürken veremedikleri şeyler yüzünden,
       Ya da onları yürekten seveceğim beni dünyaya getirdikleri için…
       Ya sıkıntı basacak dikenli güllere katlanmak zorundayım diye,
       Ya da dikenlerin gülleri var diyerek umut dolacağım…
       Ya kaybettiğim dostlar için yas tutacağım,
       Ya da yeni insanlarla yeni dostluklar peşinde koşacağım…
       Ya işe gitmek zorunda olduğum için mızırdanacağım,
       Ya da gidecek bir işim olduğu için sevinç dolacağım…
       Ya ev işleri yapmak eziyet olacak bana,
       Ya da işlerini yaptığım o evde aklımı, ruhumu ve bedenimi barındırabildiğim için minnettar olacağım…
        Belki yeni şeyler öğrenmek istemeyecek canım,
        Ya kızgın olacağım -öğrenmek gereken ne çok şey var- diye,
        Ya da ufak tefek de olsa faydalı ne varsa öğrenmeye çalışacağım…
            ____ Leo Calvin Rosten __

16 yorum:

  1. Bana küçükken çalıkuşu derlerdi. Resmen zarar ziyan unsuruydum :)

    YanıtlaSil
  2. Ah, Polyanna gibi bir hayat hikayesi daha okumak güzel olurdu :)
    Bu fikri çok sevdim :) Ama Reşat Nuri'de güzel anlatırdı bence hayatını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Pollyanna gibi iyimser, Çalıkuşu gibi gurbette bir öğretmen hikayesi...

      Sil
  3. Bence, zaten yazılmış olan hikayeyi, en iyi anlatan yine insanın kendisi olabilir. Başkalarının yazdığı, anlattığı kurgu hikaye olur. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ben kendimi biraz taraflı anlatırım galiba. 😊

      Sil
  4. Bir Polyanna daha güzel olurdu tabii. Reşat Nuri de eminim güzel anlatırdı.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi, pozitif duygulara ne kadar çok ihtiyacımız var. Bir Pollyanna daha olsa keşke...

      Sil
  5. Herkes için kesinlikle bir Polyanna gerekli, hayat küçük şeylere gösterilen kocaman mutluluklarla daha yaşanabilir oluyor. İçimizdeki çocuğu görüp yazan her yazar mükemmeldir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, yukarıda paylaştığım şiirdeki gibi ya ıslattığı için yağmura kızılır, ya da çiçekleri suladığı için sevilir. Bakış açısı önemli. 🤗

      Sil
  6. "Benim hikayemi kim anlatacak "fikir olarak çok hoş:)Polyannanın yazarı hayatlarımızı yazsa kimbilir ne güzel açılardan yazardı:)Gerçekçi olarak ta Reşat Nuri Güntekin harika bir seçim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de fikri çok beğendim. Seçimlerimi beğenmene de çok sevindim. Teşekkürler. Sevgilerle...

      Sil
  7. hımmm iyi fikir yaaa, günümüzde bence de polyanna ve masal lazım bize, dünya çok kötüleşti, gerçekleri kim ne yapsın o yüzden yaa, saflık masumluk lazım dünyaya, hele özellikle bizim ülkeye :) sondaki sözler de güzelmiş hocam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yeni yazarlara duyurulur: İyimser yazılar bekleniyor📡📡📡

      Sil