Deutsche Kinderbücher

Etiketler

8 Nisan 2018 Pazar

Yumurtam Çatlamasın Projesi



Sorumluluk belki de kişilerin en başta öğrenmesi gereken değerler eğitiminden biridir. Sorumluluğu öğrenen bir çocuk, hem başkalarının hakkına saygı gösterir, hem de kendi davranışlarının sonuçlarına sahip çıkarak, doğruları daha güzel öğrenir. Yapması gereken bir işi sonuna kadar götüren ya da yapmakta devam eden bir çocuk, sorumluluk sahibi olmuştur. Kendi kararlarını verebilen, aldığı kararların sonuçlarını kabul edebilen, bağımsız davranabilen, özgüven sahibi ve kendi ihtiyaçlarını karşılayabilen bireyler yetiştirmek, tabii ki tüm anne-babaların ve öğretmenlerin en büyük isteklerinden biridir. Tabii ki her evde olduğu gibi bizim evimizde de herkesin bir sorumluluğu var. Küçük yaşlarından itibaren çocuklarıma neyi nerede ve nasıl yapacağı konusunda yol gösterici olmaya çalışırken, onların bağımsız bir kişilik geliştirmeleri için sorumluluk duygusu kazanmalarına da yardımcı olmaya çalıştım. Tabii ki sorumluluğu öğrenmenin de diğer beceriler gibi olduğunu düşünüyorum; ne kadar çok denenirse o kadar başarılı olunacağı taraftarıyım. Bugün bir internet sitesinde okumuş olduğum ve çok çok hoşuma giden bir projeyi, biraz da kendimce geliştirerek, çocuğumla yapmayı planlıyorum. Hatta bunun için bugün ilk adımı da attık. Projemizin adı "Yumurtam Çatlamasın Projesi" 
Bu proje ile, çocuğumun bir hafta boyunca az önce evde süslemiş olduğumuz haşlanmış yumurtayı evden okula, okuldan eve özenle taşıyıp, çatlatmadan getirip götürmesini amaçladık. Oğluma böyle bir etkinlik yapıp yapmak istemediğini sorduğumda, hevesli bir şekilde yapmak istediğini söyleyince, kolları sıvadık ve bir tane yumurtayı geçen haftalarda yapmış olduğumuz gibi soğan kabuğu ile boyayarak kaynattık. Soğuduktan sonra oğlum üzerine keçeli kalem ile şekiller de çizdi ve güzelce süsledi. Sonra evdeki yedek beslenme kutusunun içerisine pamuk döşedik ve pamukların içerisine bu süslediğimiz yumurtayı koyduk. Bunu yarın sabah okula giderken çantasına koyacağız ve akşam gelince çatlayıp çatlamadığını kontrol edeceğiz. Bunu cuma gününe kadar aynı şekilde yapıp izleyeceğiz.  Bakalım sonuç ne olacak?


33 yorum:

  1. Çok güzel olmuş canım. Ben de merak ettim bakalım ne olacak 😊
    Sevgilerimle 💕

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, inşallah başarıyla tamamlarız. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir proje. Buna benzer bir uygulamayı televizyon dizisi Şevkat Yerimdar' da görmüştüm. Açıkçası gelişmeleri şimdiden merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, inşallah projeyi başarıyla geçersek buradan güzel sonucu paylaşırız.

      Sil
  4. İlginçmiş:))kolay gelsin umarım bir hafta sonunda çatlatmadan getirir, çocuklara sorumluluk vermek çok önemli, vermeyenlerin sonradan çok pişman olduklarını görüyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sorumluluk sahibi olmayan birçok çocuğun ileride başarısız olduğunu maalesef ben de defalarca gördüm. Başarısız olsa bile böyle bir sorumluluk alması Şimdilik benim için yeterli. Sevgilerle

      Sil
  5. Takipteyim :))
    Yumurtanin adi var mi? Ama o zaman kirilirsa duygusal bir bag olur mu diye dusundum hizlica.
    Duygusal baglar kopunca yasanan travmalarda ne yapmali acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurtaya isim vermek aklımıza gelmedi ama kırılma ihtimalini ve cuma gününe kadar başarıyla bitirirse yumurtayı zaten atacağımızı da bildiğinden dolayı çok problem yaşayacağımızı düşünmüyorum. Ama kırılır da çok üzüldüğünü görürsem, bir yumurta daha boyayıp, projeye bir kere daha yeniden başlayabiliriz. İkinci şans diyelim 😊

      Sil
  6. Merhabaaa, Geldim ki, tertemiz, sade ve düzenli bir blog. Yeni mi açtınız? Sanırım öyle gibi geldi :) Başka yayın aradım, ondan böyle düşündüm. Hayırlı olsun o zaman :) Gfc göremedim,takibe alacaktım. Bir de e-maille takip butonu. Her kızımdan rica ederim bunu :)
    Gelelim çocuklarımıza mesuliyet duygusu aşılamak için, böyle hedefler belirlemeye... Çok yerinde ve faydalı buldum. Yavrumuzun yumurtası dilerim Cuma gününe sapasağlam varmıştır. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  7. Demin görememişim :))) Sağda yayınlar varmış... Dikkatim çok dağıldı son günlerde. Şimdi bakalım neler varmış :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok güzel yorumunuz için size çok çok çok teşekkür ederim. Evet bloğum yeni sayılır. 1 buçuk aylık diyebilirim. Takip etmenize de ayrıca çok sevindim. Ben de sizin takipçinizim. Her zaman görüşmek üzere, Sevgilerimle...

      Sil
  8. Çok güzel bir sorumluluk projesi olmuş.Tatlı bir düşünce sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  9. Umarım sonuç güzel olur :)) Ben biraz dikkatsizim, ben de kırılabilirdi :D

    YanıtlaSil
  10. Ne hoş bir sorumluluk olmuş. Umarım başarıyla tamamlar.:)

    YanıtlaSil
  11. Valla tebrik ederim harikasınız,keşke her anne böyle olsa.:)

    YanıtlaSil
  12. 🙂çok güzel ve anlamlı bir proje olmuş..bu tür etkinlikler çocukların kendilerine karşı özgüven ve sorumluluk hislerinide artırır diye düşünüyom..harika bir proje tebrik ederim..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de öyle düşünüyorum. İnşallah başarıyla tamamlarız.

      Sil
  13. Değişik bir proje. Bakalım başarılı olabilecek mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah olur, bekleyip göreceğiz. Sevgiler

      Sil
  14. Ne güzel yapmışsınız ♥
    Biz de seneler evvel Oytun'la yapmıştık ama itiraf ediyorum ben arada değiştirmiştim :))) Başardığını görmesini istemiştim ;)

    Sonucu bekliyor olacağım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneler arada böyle küçük hileler yapabilir sanırım. 😊 Çok iyi düşünce, benim aklıma gelmemişti. Ams bugünü başarıyla atlattık. Yumurta sağlam. 🙏

      Sil
  15. Değişik ve güzel bir proje. Sorumluluk bilinci oluşması açısından güzel gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, inşallah muvaffakla sonuçlanır. 😊

      Sil
  16. Bence başarır, annesi gibi zeki çocuk o :) hepimiz tanıdık eymen ve eren'i , çok sevdik hepimiz =)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için nasıl teşekkür etsem acaba? 💐🌺🌷🌹

      Sil
  17. Ilginc bir proje. Bakalim neler olacak 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk günü başarıyla atlattık. Darısı diğerlerine...

      Sil
  18. ayyy nası gidiyoooo pekiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi okuldan geldik, her şey yolunda 😊

      Sil