Deutsche Kinderbücher

Etiketler

14 Nisan 2018 Cumartesi

Kendi Kendine Şişen Balon




Bugün havanın serin olmasından dolayı, dışarıya çıkamayan benim miniklerin sıkılmaya başladığını anlayınca biraz heyecan, biraz eğlence ve biraz da öğrenmeye ihtiyaçları olduğunu düşündüm. Onları oturma odasındaki sehpanın etrafına oturttum ve beni beklemelerini söyledim. Biraz da ağır davrandım ki, beni beklerlerken iyice heyecanlansınlar ve yapacağımız etkinliğin tadına iyice varsınlar istedim. Birazdan, az önce içmiş olduğumuz gazozun boş şişesini,   çocukların sıkılacağı zamanları kollayarak çekmecede hazır ettiğim balonlardan bir tane, sirke, karbonat ve bir tane çay kaşığı getirdim. Hepsini sehpanın üzerine koydum ve ilgilerini artırmak için, "Siz hiç kendi kendine şişen bir balon gördünüz mü?" diye sordum. Onlar da görmediklerini söyleyince, sehpanın üzerindekileri işaret ederek, "O zaman birazdan göreceksiniz" dedim.  Ama bunu hepimiz birlikte yapacağımızı, hepimizin bir görev üstleneceğini söyledim. Onlar da ilginç bir etkinlik yapacak olmalarının sevincini yaşayarak, heyecanla hemen yapmak istediklerini belirttiler. Büyük oğluma şişenin içerisine bir miktar sirke dökmesini (yaklaşık 2-3 cm kadar), küçük oğluma da balonun içine bir çay kaşığı karbonat koymasını söyledim. Onlar dediklerimi yaptıktan sonra, ben de aceleyle balonu şişenin ağzına hızlıca geçirdim. Birkaç saniye içerisinde balon yavaş yavaş kendiliğinden şişmeye başladı. Balon şişerken, iki oğlumun da gözleri ilk defa böyle bir şey görmenin heyecanıyla yavaş yavaş büyümeye başladı. Kendilerinin de bu deneye aktif olarak katılmaları ve deneyin başarıyla sonuçlanması onları çok sevindirdi ve heyecanlandırdı. Belki yarım saat boyunca sehpanın başından kalkmadan balonun hareketlerini izlediler ve artık balon yavaş yavaş inmeye başladığında, onu gözlemeyi bırakarak, bu olayın nasıl gerçekleştiğini anlamaya çalıştılar. Onların anlayabileceği basit bir şekilde, sirke ve karbonatın bir araya geldiğinde, oksijen miktarının arttığını ve bu yüzden yukarıya doğru basınç yaptığını, böylece de balonumuzun şiştiğini söyledim. Bu etkinliğimiz sayesinde monoton geçen bir tatil gününü hem biraz heyecanlandırmış, hareketlendirirmiş, hem bir şeyler öğrenmiş, hem de çocukların gözlem yapma yeteneklerini geliştirmiş olduk.  Evde yapılabilecek bu çok basit ve eğitici olan deneyimiz için gerekli olan malzemeler: 
- Bir adet boş şişe
- Bir çay kaşığı karbonat
- Yaklaşık 2-3 yemek kaşığı sirke
- Bir adet balon🎈

Herkese tavsiye edebileceğim bu çalışmayı yapacak olan herkese bol eğlenceler diliyorum.

12 yorum:

  1. Bizimkiler de çok sevmişlerdi bu deneyi. Sanırım bilim partimizde de yapmıştık. İğne yüzdürme deneyini de çok sevmişlerdi :)

    YanıtlaSil
  2. Ya ne güzel şeyler yapıyorsunuz siz ailece..
    Çok keyifli bir anne çocuk hayatınız var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, darısı herkesin başına 🙏

      Sil
  3. Bunu deneyeceğim ben de. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kesinlikle deneyin. Eğlenceli oluyor😊

      Sil
  4. ay nerden öğrendin bunu yaaaa, kimya fizik filan biliyon seeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk okul öğretmeniyim ben😊

      Sil
    2. amaaa herhaldeeee bi sürü kurs da görmüş olmalısııın :)

      Sil
    3. Görmedim desem yalan olur🤗

      Sil