Deutsche Kinderbücher

Etiketler

5 Nisan 2018 Perşembe

Kaplumbağa Kurabiye




Normalde başkalarının evinin önünden geçerken, içeriden gelen yemek kokusu hoşuma gitmez ama bugün komşunun mutfağından öyle güzel bir kurabiye kokusu geliyordu ki, kendimi kaybettim. Kafama koydum, bugün mutlaka yapmalıydım.  Akşam kahvesinin yanında mis gibi kurabiye...🍪🍪🍪
Uzun zamandır çocuklarla mutfakta bir şey yapmadığımı da düşününce, olaya onları da katmaya karar verdim. Zaten mutfakta iş görmeye bayılıyorlar. Geçen sene oğlumun doğum gününde yapmış olduğum ve görüntüsünden dolayı (tabii ki lezzetinden de) çocukların gözdesi olan kaplumbağa kurabiye yapmaya karar verdim. Hatta küçük oğlum başta yemeye kıyamamış ve bize de yedirtmemişti. Sonra ucundan kıyısından derken bir tane yedikten sonra gerisi gelmiş, 10 dakika içinde masada bir tane bile kaplumbağa kurabiye kalmamıştı. Bugün bu kurabiyeyi yapmanın tam zamanı diye düşündüm ve kolları sıvadım. Öncelikle malzemelerimi hazırladım. Kaplumbağa kurabiye için gerekli olan malzemeler:
- 250 gr oda sıcaklığında tereyağı
- Bir çay bardağı sıvı yağ
- Bir adet yumurta
- Bir su bardağı pudra şekeri 
- Bir paket vanilya 
- Yarım paket kabartma tozu 
- 3,5 su bardağı un 
- 3 yemek kaşığı kakao 
- Bir çay bardağı damla çikolata

Malzemelerimi hazırladıktan sonra çocukları mutfağa çağırdım ve onlara kaplumbağa kurabiyeyi hatırlayıp hatırlamadıklarını sordum. Onlar da gözleri parlayarak hatırladıklarını ve çok mükemmel olduğunu söylediler. Bu cevabın üzerine onlara sürpriz mahiyetinde, bugün o kurabiyeden yapacağımızı söyledim. Öncelikle ellerini güzelce yıkamalarını ve daha sonra yanıma tekrar gelmelerini söyledim. Koşarak gittiler ve ellerini tertemiz yıkadıktan sonra tekrar yanıma geldiler. Heyecanla başlamaya hazır olduklarını söylediler.   Ben bütün malzemeleri karıştırıp biraz yoğurduktan sonra, biraz da onların el kaslarının gelişmesi için onlara yoğurttum. Hamurumuz şekil verme kıvamına geldikten sonra hamurun üçte ikisine kakao ilave ettim ve tekrar yoğurdum. Böylece biri büyük, biri küçük iki parça ve iki renk hamurumuz oldu. Ben kakaolu kısmı devraldım, çocuklara da sade hamuru verdim. Ben kakaolu hamurdan ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yapıp,avucumda yuvarladım ve fırın tepsisi ne yerleştirdim. Çocuklarda sade hamurdan minik minik yuvarlaklar yaparak kaplumbağanın ayaklarını ve kafasını yaptılar. Daha sonra bunları kakaolu hamuruma birleştirdiler. En son olarak da damla çikolata ile kaplumbağanın gözlerini yaptık ve bu şekilde hepsini tamamladıktan sonra, yaklaşık 15 dakikalığına buzdolabında dinlenmeye bıraktık. Bu arada fırını çalıştırdık ve ön ısıtma yapmış olduk. Tepsiyi buzdolabından çıkarttıktan sonra, ısıtmış olduğumuz fırına koyup yaklaşık 12-15 dakika pişirdik. Veee 15 dakikanın sonunda karşımızda yemeye hazır lezzetli kurabiyelerimiz... 
Hem yapımı güzel oldu, hem de yerken tadı. Yaparken çocuklarımla birlikte çok keyifli vakit geçirdik. Tüm annelere şiddetle tavsiye ettiğim bu mükemmel kurabiyeyi yapacak olanlara bol eğlenceler ve yaptıktan sonra yiyen herkese afiyetler olsun diyorum...

25 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım.Cok güzel gözüküyorlar.
    Bende Almanyadayim 😊
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Almanya'nın neresindesiniz? Eğer Berlin ise hala kurabiyelerimiz mevcut,bekleriz.

      Sil
  2. Acıktım sanki görünce

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, çocuklarla yapınca tadı da ayrı bir güzel oldu. 😊

      Sil
  4. Benimkiler de küçükken ne severlerdi mutfağa girmeyi, ergenlikte dönüşüm geçiriyorlar :/ Neyse nankör olmayayım geçen gün ben kılımı kıpırdatmayınca Bilgehan gidip kurabiye pişirmişti. Metehan da misafirim geldiği gün çiyzkeyk yaptı.

    Erkekler mutfağa girmeli :)

    Afiyet olsun, nefis gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İnşallah benimkiler de büyüyünce bu mutfak sevdalarından vazgeçmezler. Kesinlikle bence de erkekler mutfağa girmeli😊👍

      Sil
  5. ellerinize sağlık. evlerden gelen yemek kokusu benim hoşuma gider adeta yemek kokusu gelmeyen evi de sevmem doğrusu, nedense bilmiyorum ama hor bakarım, bir yanları eksik diye aklımdan geçiririm. Belki de evden uzak öğrencilik hayatımın bir özlemidir. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir. Öğrencilikte ben de severdim.

      Sil
  6. ne güzel şirin kaplumbağacıklar olmuşlar :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Çok güzeller. :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Immm kokusu sanki burnuma kadar geldi. Mutfaktan çıkan mis gibi yeni pişmiş kurabiye kokusuna bayılırım. Size afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, buyrun beraber olsun. 🍪☕️

      Sil
  9. Çok şirin ama bir kadar da lezzetli görünen bir kurabiye :)

    YanıtlaSil
  10. Evet, kesinlikle öyleydi. Bittiiiii😊

    YanıtlaSil
  11. Ben kurabiyeye bayılırımm:) Tarif vermeniz güzel olmuş bende yapicim :)

    YanıtlaSil
  12. Önce kolay gelsin o zaman, sonra da afiyet olsun 🍪🍪🍪

    YanıtlaSil
  13. Hmmmm guzel gorunuyor.
    Komsudan gelen kereviz kokusu beni her daim cildirtir, keyiften. Sogan kavrulmasi degil tabi :))
    Her evden kurabiye kokusu gelse. Kurabiye kokusu mutluluk olmali :)))

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler, bence de 🎈

    YanıtlaSil
  15. tam çocuklar için olmuş. Ellerinize sağlıkkkk

    YanıtlaSil